Skip to main content

Wiadomości czy reklama?

Dzisiejsze media niewiele mają wspólnego z mediami sprzed kilkudziesięciu lat. Nie tylko rozwój nowoczesnych technologii wpłynął na ich charakter. Oczywiście szybkość komunikacji znacząco się poprawiła, dlatego pracownicy mediów muszą być na nieustannym posterunku, śledząc aktualne wydarzenia. W dobie Facebooka i Twittera każdy może informować świat o tym, co właśnie widzi, a ważna wiadomość wpuszczona do sieci rozprzestrzenia się błyskawicznie. Dlatego tak ważne jest, aby dzisiejsze media oferowały coś więcej niż informacje o aktualnych wydarzeniach. Często będą to zatem ciekawe wywiady, rozmowy z ludźmi, którzy są autorytetami w swojej dziedzinie. Proste relacjonowanie faktów nie wystarcza, ale te same fakty mogą być przekazywane wraz z komentarzami ekspertów – i tę przewagę mają media nad osobami prywatnymi, anonimowymi użytkownikami sieci. Ekspert znajdzie czas dla dziennikarza, ale nie będzie przecież rozmawiał z zaczepiającym go na ulicy czy telefonującym do niego statystycznym Kowalskim.
Druga sprawa związana z mediami to reklama. Oczywiście nadal pojawia się ta klasyczna, przejrzysta i zamieszczona na łamach gazety czy portalu. Reklama, która ma adnotację, że jest reklamą, i nie wprowadza odbiorcy w błąd. Coraz częściej jednak czytelnicy, zwłaszcza szukający wiadomości w internecie, mogą się spotkać z innymi, ukrytymi formami reklamy. Ciekawy artykuł mógł zostać napisany nie po to, żeby poinformować np. o niebezpiecznej chorobie, ale po to, by zaproponować kupno leku lub innego preparatu, który może nam w tej chorobie pomóc. Od artykułów tego rodzaju roi się w internecie.

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com