Skip to main content

Reklamowe dzieła sztuki

Co to jest reklama? Mówiąc najprościej, reklama to przekaz tekstowy, obrazkowy, werbalny, bądź audiowizualny, mający na celu zachęcenie potencjalnych klientów do nabycia towarów bądź usług. Reklama może także promować marki bądź idee. Jest perswazyjną formą wiadomości, docierającej do odbiorców poprzez różnorodne media. Upiększana i udoskonalana przez lata, niejedna reklama w dzisiejszych czasach ociera się o małe dzieło sztuki.

Historia owych perswazyjnych wiadomości jest bardzo długa i od samych jej początków starano się, by reklamowy przekaz dopracować tak, by wywarł jak największe wrażenie na odbiorcy. Kiedy media przestały ograniczać się do prasy i plakatów o różnych formatach, a więc kiedy pojawiła się telewizja, reklama otrzymała nowe życie. Początkowo, zazwyczaj w przerwie serialu bądź wiadomości, pojawiały się proste, łatwe w odbiorze, przyjemne krótkie filmiki, bezpośrednio zachęcające do zakupu danego produktu. Dziś, nawet przeciętna reklama, wygląda zupełnie inaczej. Media, a w szczególności internet i telewizja, prezentują reklamy tak bogate, efektowne i rozbudowane, że czasem trudno zorientować się, czy to jeszcze reklama, czy może już zapowiedź filmu. Wrażenie to potęguje fakt, że w wielu reklamach podziwiać możemy iście gwiazdorską obsadę. Wiele reklam ma również ciekawe, zabawne lub wzruszające scenariusze. Nic więc dziwnego, że poza ich pierwotnym przeznaczeniem, są także podziwiane jako profesjonalne produkcje.

Kiedy następnym razem będziesz oglądać telewizję, bądź przeglądać inne media, nie wyciszaj głosu na reklamach. Przyjrzyj się im i podziwiaj te małe, komercyjne dzieła sztuki.

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com