Skip to main content

Recesja na rynku samochodowym

Powodem spadku dystrybucji na rynku lokalnym jest pogłębiający się kryzys na polskim rynku motoryzacyjnym spowodowany między innymi niekorzystnymi dla firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek) zmianami w ustawie o podatku VAT, wzrostem (o 6,3 proc. w ciągu 12 miesięcy) cen aut nowych , a dodatkowo napływem wykorzystywanych pojazdów z zagranicy, utrzymującym się wysokim poziomem bezrobocia , a dodatkowo spadkiem siły nabywczej obywateli.
Największy spadek odnotowały modele marki Audi marketing spadła o 100%. Drugim co do spadku dystrybucji jest dealer Daewoo – FSO. Popyt na jego modele spadł o 67,53% z 77 egzemplarzy w poprzednim okresie do 25 w tym roku. Marką która również zanotowała niemały spadek sprzedaży jest Nissan, który sprzedał 105 sztuk samochodów mniej (spadek 47,95%) niż w analogicznym okresie roku 2003. Na czwartym miejscu plasuje się marka Citroën ze spadkiem sprzedaży o 38,19%. Zła koniunktura na rynku motoryzacyjnym dotknęła także samochody marki Seat. Sprzedaż uległa obniżce o 37,23%. Za Seatem plasuje się Renault ze spadkiem sprzedaży 30,77%.
Panującej recesji zdołali się jednakże oprzeć dealerzy samochodów marki: Ford, Hyundai, Kia, Suzuki i Toyota. Największy wzrost dystrybucji odnotował Hyundai, który wyniósł 392,31%. Trak duży skok może tłumaczyć stosunkowo niska ogólna marketing modeli w roku 2003. Rosnący trend sprzedaży zdołał utrzymać Suzuki, co daje mu drugą pozycję.

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com