Kiedy myślimy o założeniu własnego biznesu bardzo często wiele spraw widzimy w nieco czarnych barwach. Boimy się, czy sobie poradzimy, czy damy rady się przebić, tego, ile będzie nas to kosztowało, zastanawiamy się, czy mamy odpowiedni kapitał i czy zbyt dużo na tym nie stracimy. Obawy są jak najbardziej uzasadnione. Nie powinny nas jednak hamować. W końcu do odważnych świat należy i nawet najwięksi współcześni biznesmeni zaczynali początkowo od niewielkiej puli. Bardzo często prowadzenie firmy kojarzymy tylko i wyłącznie z czekającymi nas wydatkami. Tymczasem po pierwsze prowadzenie firmy wiąże się nie tylko z wydatkami, ale też z zyskami. Po drugie istnieje też wiele sytuacji, kiedy prowadząc firmę jesteśmy w stanie sporo zaoszczędzić. Należy jedynie racjonalnie do tego podejść i wiedzieć, jak to zrobić. Należy pamiętać o tym, że kiedy prowadzimy własną firmę, to możemy odliczyć od dochodu różnego typu wydatki, związane przykładowo z zakupem samochodu służbowego, telefonu, komputera i innych rozmaitych sprzętów, związanych z naszą działalnością. Co prawda sprzęty te oczywiście wiążą się zakupami, a co za tym idzie wydatkami, ale dzięki tym zakupom zmniejsza się kwota podatku dochodowego, który tak i tak musielibyśmy przecież zapłacić ( i to w dodatku w wyższej kwocie). Bardzo istotny jest również wybór formy opodatkowania. W przypadku osób o bardzo dużych przychodach warto zdecydować się na podatek liniowy. Pozwoli to uniknąć drugiego progu podatkowego. Warto także trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, skąd można pozyskać nowe środki. Udział w rozmaitych programach, korzystanie z rozmaitych dotacji, dofinansowań i zwrotów pozwoli utrzymać finanse firmy na całkiem przyzwoitym poziomie. Nie należy bać się inwestycji. Musimy bowiem liczyć się z tym, że jeśli coś ma przynieść zyski, to trzeba to najpierw zainwestować.