Dla każdej podstrony należy zastosować odrębny tytuł, który będzie układać się w logiczną całość witryny. Opisy podstron powinny być unikatowe, należy unikać stosowania identycznych opisów.
W powyższym przykładzie zostało zastosowane pisanie wybranych słów dużymi literami co znacząco może pomóc w promocji danego słowa. Tą technikę należy jednak stosować w przypadku najtrudniejszych słów w procesie pozycjonowania. Dobrym zwyczajem jest umieszczenie nazwy firmy tuż na początku tagu „title” i wcale nie będzie to marnowanie dostępnego miejsca. Publikowanie nazwy firmy jest szczególnie ważne wtedy, gdy jest ona już rozpoznawana na rynku. Potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce kojarzącą nazwę firmy. Zamieszczenie jej więc w „title” sprawi, że Google będzie mógł ją w łatwy sposób odnaleźć. Drugim tagiem który czyta wyszukiwarka Google, ale nie bierze go pod uwagę budując ranking, jest tag „description”. Warto go jednak stosować gdyż w przypadku jego braku, wyszukiwarka pobierze pierwsze 200 znaków ze strony WWW i to one staną się opisem pod linkiem w wynikach wyszukiwania. Tag ten powinien zawierać dobrze sformułowany opis strony przy użyciu słów kluczowych. W porównaniu do „title” mamy o 120 znaków więcej do dyspozycji. Jest to tekst który ukarze się w wynikach zapytania wyszukiwarki, więc powinien zachęcać do wejścia na stronę. Ostatnim Tagiem o którym należy pamiętać jest tag „keywords”. Tak jak w przypadku poprzedniego tagu nie jest on brany pod uwagę przy tworzeniu rankingu. Natomiast nadal traktowany jest jak tekst na stronie, więc wysiłek zainwestowany w niego nie pójdzie na marne. Słowa w nim umieszczone powinny być różne dla każdej podstrony , odzwierciedlając jej zawartość. Dobrym rozwiązaniem będzie stosowanie słów kluczowych takich jak w tytule strony. Znacznik ten ma ograniczenie do 100 znaków. Słowa przekraczające tę liczbę zostaną zignorowane przez wyszukiwarkę. Pomimo że wyszukiwarka Google aktualnie nie bierze pod uwagę znacznika „description” oraz „keywords”, sytuacja może się zmienić w każdej chwili i warto na nią być dobrze przygotowanym. Algorytm wyszukiwarki nie jest znany nikomu spoza Google i może się w każdej sytuacji diametralnie zmienić.