Skip to main content

Media otwierają nam świat

Każdego dnia przeciętny człowiek bombardowany jest informacjami, pochodzącymi z różnych źródeł. Świat nieustannie podsuwa mu nowe wiadomości, niezależnie od tego, czy człowiek chce się z nimi zapoznać, czy nie.
Świadomie korzystający z informacji człowiek korzysta jednak rozumnie z tego, co oferują mu media. Współcześnie mamy wiele różnych środków przekazu, od najbardziej tradycyjnych – gazet – począwszy, na wszechobecnym internecie. Dlatego też jeśli ktokolwiek poszukuje wiadomości z jakiejś dziedziny, ma do wyboru wiele różnych możliwości. Media pełne są informacji z różnych zakresów zainteresowania człowieka. I tak, jeśli interesują nas informacje z zakresu polityki, filtrujemy odpowiednio źródła, z jakich korzystamy, ograniczając się do prasy związanej z tą dziedziną. Jeśli zaś preferujemy lżejsze tematy, możemy korzystać z zasobów internetu, gazet, radia i telewizji.
Z mediami nieodłącznie związana jest reklama. Jak wiadomo, rządzi się ona konkretnymi prawami; jednym z nich jest konieczność wykorzystywania emocji odbiorcy. Wzbudzając określone odczucia, budzi potrzebę posiadania danego produktu czy też skorzystania z pewnych usług. Niemniej jednak reklama daje również pewien zasób wiadomości o świecie, w jakim funkcjonujemy. Bardzo często powiela i utrwala stereotypy, podgrzewa emocje, a w skrajnych wypadkach nawet je kreuje czy wręcz wymusza. Można zatem uznać, że reklama w pewien sposób zniekształca świat.
Dlatego też świadomy odbiorca informacji, jakie przynoszą nam media, powinien, a wręcz musi w sposób bardzo racjonalny podejść do przekazywanych mu wiadomości, starannie dokonywać nie tylko ich selekcji, ale też zastanowić się, z jakich źródeł chce czy też potrzebuje korzystać.

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com