Współcześnie bardzo zmieniły się metody nauczania, przede wszystkim kładzie się nacisk na działanie praktyczne. Edukacja musiała zmienić swoje podejście do kształcenia, przewartościować metody istniejące do tej pory, a przede wszystkim zmienić język, jakim do tej pory się posługiwała. Okazuje się bowiem, że teraz już nie sama wiedza jest wartością, ale umiejętność jej zastosowania w praktyce.
Wiadomości możemy w zasadzie uzyskiwać w każdej chwili. Dostępna nam technika pozwala na dysponowanie w każdej chwili całą wielką encyklopedią. Smartfony, tablety dają nam możliwość sprawdzenia wszystkiego w każdym dogodnym momencie. Dlatego też wiedza jako taka nieco się zdewaluowała, a już na pewno nie może być wtłaczana pamięciowo do głów. Za tym procesem powinna pójść edukacja i u swoich podstaw dokonać rewolucji. Trzeba umieć wykorzystać możliwości, jakie daje nam współczesna technologia, dostosować język do teraźniejszych umysłów i dopiero wtedy osiągnie się sukces.
Jest to oczywiście bardzo trudne do zrobienia, ponieważ wielu nauczycieli było kształconych w poprzednim systemie i twardo stoją na stanowisku, że tylko rzetelna wiedza pozwala osiągnąć sukces. Niestety nie mają racji. Współczesna edukacja to przede wszystkim wykorzystywanie wiedzy w sytuacjach problemowych, nie zaś bezkrytyczne wkuwanie formułek. Ponadto współczesne szkolnictwo wykorzystuje umiejętności językowe ucznia, a zatem kształcenie może odbywać się nie tylko w języku ojczystym.
Tego rodzaju edukacja będzie efektywna w różnych miejscach, nie tylko w kraju ojczystym, a zdobyta wiedza może być po prostu utylitarna, a zatem posłużyć w sytuacjach nietypowych przy rozwiązywaniu prawdziwych problemów, nie teoretycznych.