Jeszcze kilka dekad temu nikt nie przypuszczał, że tradycyjne media nie będą już wiodły prymu w swojej branży. Prasa, telewizja i radio nadal mają istotny wpływ na opinię społeczną, jednak maleje on z roku na rok. Bardzo wielu ludzi szuka wiadomości przeglądając strony internetowe, mogą wybrać preferowany serwis informacyjny, lub porównywać sprzeczne doniesienia i formułować swoje opinie na podstawie wielu źródeł. Dzięki temu, społeczeństwo jest bardziej odporne na przekłamania i manipulacje. Coraz większy odsetek młodych ludzi przestaje oglądać telewizję i wiedzę czerpie z internetu. Być może, w przyszłości całkowicie zniknie ona z codziennego użytku i stanie się czymś niszowym. Internet przejął niektóre cechy tradycyjnych środków przekazu. Reklama ma się w sieci bardzo dobrze, często jest ona bardzo uciążliwa, zasłania okno przeglądarki albo co gorsza, włącza niespodziewanie muzykę. Jest to dosyć irytujące, ale na szczęście zdarza się coraz rzadziej, kultura reklamy w internecie cały czas rośnie.