Systemem wspomagającym monitoring jest wdrożony ostatnimi czasy customer relationship management. CRM to filozofia funkcjonowania i system informatyczny integrujący spółkę wokół kwestii związanych z zarządzaniem relacjami z klientami. Dzięki wdrożeniu CRM można gromadzić, wymieniać, przetwarzać i analizować dane dotyczące obsługi klienta, dystrybucji i marketingu , a ponadto sprawniej realizować schematy promocyjne i handlowe. CRM Przenika spółkę w poprzek jej pionowych struktur, wspierając procesy biznesowe. Ma to wymiar technologiczny i ludzki. Jeśli któryś z nich nie działa, system funkcjonuje błędnie.
W firmie Novellus system ten służy do utrzymywania kontaktów z klientem i zbierania o nim informacji. Wykorzystywany jest głównie do: wysyłania kartek świątecznych, wysyłania zaproszeń na przekazy nowych modeli albo organizowane imprezy, wysyłania podziękowania za dokonanie zakupu w firmie, wykonywania telefonu do każdego kontrahenta po trzech dniach od daty nabycia samochodu z pytaniem czy jest zadowolony z dokonanego wyboru?
przypominania kontrahentowi o organizowanych akcjach serwisowych, obowiązkowym przeglądzie, kończącym się ubezpieczeniu itp., zbierania informacji o kliencie, jego preferencjach, potrzebach, dodatkowych wymaganiach, długości współpracy.