Meta tagi mają duże znaczenie w pozycjonowaniu strony i warto je umieścić w kodzie w ich odpowiedniej formie, stanowią jej najważniejszą część. Tagi zawierają ważne informacje używane przez Google podczas indeksowania witryny. Dane opisowe zapewniają istotne informacje na temat zawartości strony.1 Jednak nie trzeba skupiać się na wszystkich meta tagach ponieważ wyszukiwarka Google zwraca uwagę na niektóre z nich.
Google czyta znaczniki meta w bardzo okrojony sposób, ograniczając się jedynie do znaczników „title”, „description” i „keywords”, z których najbardziej znaczącym jest „title” i to on ma wpływ na ranking strony w wyszukiwarce.
Konstrukcja tagów powinna być zgodna z tematyką witryny, rzetelnie odzwierciedlając zawarte informacje, poza tym umieszczenie słów kluczowych będzie miało pozytywny wpływ na ranking. Zbudowanie dobrego tytułu strony może czasami nastręczyć problemów. Trzeba stanąć przed wyborem wpisania słów kluczowych lub postawić na wynik wyświetlania rezultatów przez wyszukiwarkę. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie obu tych wariantów. Budowa taka pomoże w podnoszeniu pozycji w rankingu. Znacznik „title” ma kilka ograniczeń, co sprawia, że jego optymalizacja może być utrudniona. Podstawowe ograniczenie to 80 znaków. Jest to stosunkowo mała długość opisu w którym należy się zmieścić konstruując tag.