Skip to main content

Rola komunikacji społecznej

Komunikacja społeczna w szerokim ujęciu to przede wszystkim proces polegający na tworzeniu, przekształcaniu a także przekazywaniu wszelkich informacji pomiędzy jednostkami a także grupami i organizacjami społecznymi oraz pomiędzy jednostkami a grupami. Nadrzędnym celem komunikacji społecznej jest przede wszystkim to by kształtować oraz zmieniać wiedzę, postawy a także zachowania tak by odpowiadało one interesom lub wartościom tych, którz oddziaływają czyli przez nadawców na odbiorców. Przyjęty oraz propagowany model komunikacji społeczne to składowa kilku elementów. Pierwszy z nich to nadawca. Ważną cechą tego podmiotu komunikacji jest to, że efektywność komunikacji jest zależna od wiarygodności oraz kompetencji nadawcy, a także od atrakcyjności formy przekazu. To na nadawcy ciąży obowiązek dostosowania formy przekazu do aktualnego w danym momencie otoczenia. Trzeba przy tym brać pod uwagę wiele stałych takich jak wiek odbiorców ale również i elementy niestałe takie jak emocje czy stan umysłu odbiorców. Trzeba przy tym pamiętać, że nadawca może posługiwać się wieloma metodami manipulacji a także perswazji. Najlepszym przykładem zastosowania tych dwóch metod jest jeden z rodzajów komunikacji społecznej czyli komunikacja polityczna Pozostałe elementy komunikacji społecznej to komunikat czyli treść tego co che przekazać nadawca oraz odbiorca komunikatu a także tak zwany kanał czyli to dzięki czemu dany przekaz dociera do odbiorcy od nadawcy. Żyjąc w dobie niezwykle szerokiego dostępu do informacji coraz większą wagę przykłada się do komunikacji społecznej. Już dawno przestała ona być tylko i wyłącznie teoretyczną nauką, zajmującą się wyłącznie akademickimi tezami nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością. Obecnie komunikacja społeczna to prężnie rozwijająca się dziedzina biznesu.

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com