Komunikacja społeczna w szerokim ujęciu to przede wszystkim proces polegający na tworzeniu, przekształcaniu a także przekazywaniu wszelkich informacji pomiędzy jednostkami a także grupami i organizacjami społecznymi oraz pomiędzy jednostkami a grupami. Nadrzędnym celem komunikacji społecznej jest przede wszystkim to by kształtować oraz zmieniać wiedzę, postawy a także zachowania tak by odpowiadało one interesom lub wartościom tych, którz oddziaływają czyli przez nadawców na odbiorców. Przyjęty oraz propagowany model komunikacji społeczne to składowa kilku elementów. Pierwszy z nich to nadawca. Ważną cechą tego podmiotu komunikacji jest to, że efektywność komunikacji jest zależna od wiarygodności oraz kompetencji nadawcy, a także od atrakcyjności formy przekazu. To na nadawcy ciąży obowiązek dostosowania formy przekazu do aktualnego w danym momencie otoczenia. Trzeba przy tym brać pod uwagę wiele stałych takich jak wiek odbiorców ale również i elementy niestałe takie jak emocje czy stan umysłu odbiorców. Trzeba przy tym pamiętać, że nadawca może posługiwać się wieloma metodami manipulacji a także perswazji. Najlepszym przykładem zastosowania tych dwóch metod jest jeden z rodzajów komunikacji społecznej czyli komunikacja polityczna Pozostałe elementy komunikacji społecznej to komunikat czyli treść tego co che przekazać nadawca oraz odbiorca komunikatu a także tak zwany kanał czyli to dzięki czemu dany przekaz dociera do odbiorcy od nadawcy. Żyjąc w dobie niezwykle szerokiego dostępu do informacji coraz większą wagę przykłada się do komunikacji społecznej. Już dawno przestała ona być tylko i wyłącznie teoretyczną nauką, zajmującą się wyłącznie akademickimi tezami nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością. Obecnie komunikacja społeczna to prężnie rozwijająca się dziedzina biznesu.