Ważnym elementem, który brany jest pod uwagę przez wyszukiwarki podczas budowania rankingu, jest nasycenie strony słowami kluczowymi. Nie należy jednak nadmiernie ich umieszczać i nasycenie na poziomie 5% będzie najodpowiedniejsze. Wyróżnienie słów kluczowych w nagłówkach również zaprocentuje, ponieważ wskazują one na dalszą treść i w jakiś sposób nadają jej temat. Nagłówki powinny być stosowane na stronie w sposób logiczny, tak jak w gazecie czy w książce. Nagłówek h1 powinien być użyty tylko raz do opisu ogólnego tematu strony. Pozostałe nagłówki mogą być stosowane częściej, na przykład do oddzielenia sekcji strony. Ilość słów w nich zawarta, nie powinna być zbyt wielka, najwłaściwsze będzie użycie do 10 słów i bezwzględnie należy unikać powtórzeń. Współczesne strony WWW to niejednokrotnie zaawansowane projekty graficzne, które poza tekstem, bazują na dużej ilości obrazków. Do każdego z nich można podpiąć dodatkowe słowa i frazy kluczowe w postaci opisów alternatywnych. Nie należy również zapominać o atrybucie „title” dla grafik.