Logistyka termin zapożyczony z wojskowości, oznaczający teorię i wiedzę praktyczną kierowania przepływem zasobów firmy w związku z realizowana poprzez nią działalnością, projektem, zadaniem. W marketingu termin ten odnosi się w większości wypadków do kierowania i kontroli fizycznego przepływu produktów i towarzyszącego mu przepływu informacji. Logistyka obejmuje priorytetowo magazynowanie i transport towarów, zawieranie umów i załatwianie zamówień, operacje przyjęcia towarów, paczkowania, przygotowania towarów do wysyłki, obsługę odbiorców.
Najbardziej znaną definicją logistyki jest formuła rozpropagowana przez Council of Logistics Management. Celem działań logistycznych według Council of Logistics Management jest dostarczenie: właściwemu klientowi, właściwych produktów, we właściwej ilości, we właściwej kondycji, we właściwym miejscu, we właściwym czasie, po właściwych kosztach.
W korporacji działania logistyczne głównie koncentrują się na obsłudze klienta, która definiowana jest w następujący sosób. Obsługa kontrahenta zbiór działań podejmowanych we wszystkich sferach aktywności, mających na celu dostawy produktów firmy, przeprowadzonych w metodę uznany przez nabywcę za całkowicie satysfakcjonujące i umożliwiających korporacji realizację indywidualnych celów.