Powodem spadku dystrybucji na rynku lokalnym jest pogłębiający się kryzys na polskim rynku motoryzacyjnym spowodowany między innymi niekorzystnymi dla firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek) zmianami w ustawie o podatku VAT, wzrostem (o 6,3 proc. w ciągu 12 miesięcy) cen aut nowych , a dodatkowo napływem wykorzystywanych pojazdów z zagranicy, utrzymującym się wysokim poziomem bezrobocia , a dodatkowo spadkiem siły nabywczej obywateli.
Największy spadek odnotowały modele marki Audi marketing spadła o 100%. Drugim co do spadku dystrybucji jest dealer Daewoo – FSO. Popyt na jego modele spadł o 67,53% z 77 egzemplarzy w poprzednim okresie do 25 w tym roku. Marką która również zanotowała niemały spadek sprzedaży jest Nissan, który sprzedał 105 sztuk samochodów mniej (spadek 47,95%) niż w analogicznym okresie roku 2003. Na czwartym miejscu plasuje się marka Citroën ze spadkiem sprzedaży o 38,19%. Zła koniunktura na rynku motoryzacyjnym dotknęła także samochody marki Seat. Sprzedaż uległa obniżce o 37,23%. Za Seatem plasuje się Renault ze spadkiem sprzedaży 30,77%.
Panującej recesji zdołali się jednakże oprzeć dealerzy samochodów marki: Ford, Hyundai, Kia, Suzuki i Toyota. Największy wzrost dystrybucji odnotował Hyundai, który wyniósł 392,31%. Trak duży skok może tłumaczyć stosunkowo niska ogólna marketing modeli w roku 2003. Rosnący trend sprzedaży zdołał utrzymać Suzuki, co daje mu drugą pozycję.