Według wielu marketingowców, social media są uważane za jedne z najmocniejszych i najlepszych środków komunikacji oraz ośrodka informacji w dzisiejszych czasach. Kanał informacyjny w przypadku promocji oraz reklamy nie musi być już tylko jednokierunkowy, tzn. firma → klient, co więcej może się to stać dwukierunkowym kanałem, dzięki któremu firma może otrzymać bezpośrednią odpowiedź od kupującego lub korzystającego z usług konsumenta. Co najważniejsze dzięki social media każda firma nie tylko może prowadzić rozmowy z klientami, otrzymywać informacje lub prowadzić bardzo niskobudżetowy program marketingowy ale również i prowadzić Public Relations. Każdy z nas dobrze wie, że ludzie w wieku do 30 roku życia pierwsze co robią to wchodzą na Facebooka, blogi lub inne portale społecznościowe gdzie mogą dowiedzieć się wszystkiego. Wolą postąpić w ten sposób, ponieważ zostali wychowani w takich czasach, gdzie wiedzą, że producent może powiedzieć im wszystko ale zrobi to tak by sprzedać im swój produkt. Takie zachowanie sprawiło, że ludzie nie ufają teraz reklamą. Dla nich reklama w telewizji lub radiu jest w tym momencie tylko i wyłącznie źródłem informacji, gdzie mogą dowiedzieć się, że takowy produkt istnieje na rynku. Tak więc prowadzi to do sytuacji gdzie aby zasięgnąć informacji potencjalni klienci wchodzą na fora, blogi, grupy dyskusyjne i tam szukają odpowiedzi oraz informacji. Tak więc dzięki temu, producent może zobaczyć czy jego firma lub produkt otrzymuje dobre recenzje i w razie czego, może zastosować PR dla poprawy lub jeszcze większego nagłośnienia wokół swojej firmy/produktu.