Stosowanie tych atrybutów ma ogromne znaczenie nie tylko ze względu na wyszukiwarki, ale również ze względu na użytkowników, dla których tak skonstruowana witryna staje się bardziej przyjazna i dostępna. Alternatywny opis pozwala osobom niewidomym, korzystającym z czytników, na zapoznanie się z witryną, jak również osobom, które z określonych powodów nie mają możliwości oglądania obrazków na stronie.
W ten sposób można wypozycjonować grafiki na stronie WWW. Wyszukiwarka Google oferuje wyszukiwanie grafik i buduje dla nich ranking. Optymalizując grafiki poprzez zastosowanie atrybutów, można osiągnąć wysoką pozycję w tym rankingu.
Użytkownik, który skorzysta z tej opcji wyszukiwania, zobaczy na stronie z wynikami wyszukiwania, pliki graficzne, które odpowiadają wprowadzonemu przez niego słowu kluczowemu. Po kliknięciu w miniaturę, zostanie wyświetlony obraz w kontekście strony na której się znajduje. Stąd już krótka droga do pozyskania nowego użytkownika.
Jest to dobra strategia do pozyskania osób, które odwiedzą stronę i być może zainteresują się zawartą ofertą. Przy tym jest to darmowa promocja produktu, a nakłady związane z pozycjonowaniem są niskie ze względu na małą konkurencję.